mandag 14. september 2009

fOrste tiden i togane

tirsdag 8.sept sto jeg opp kl. 6 for A ta flyet til haneda, tokyo. rakk ikke se jin som var eier av hostellet, sA la nOkklene pA bordet og hApet det var greit^^
kom meg til sapporo flyplass ganske greit, greide ogsA A chekke in, 16 kg var heldigvis greit:D

flyturen gikk greit, men nAr vi skulle lande ble jeg seriOst redd, det sA akkuratt ut som om vi skulle lande pA vannet. sA virkelig for meg det verste.. men heldigvis var plutselig landingsstripa der.

fra haneda skulle jeg egentlig ta buss til Oami(som er veldig naere skolen) men det var visst evigheter til den gikk. Sa ferden gikk fOrst til Chiba. I chiba ble det verre, ingen romaji, bare kanji D: fant ut av det etter mye om og men.
SA bestemte meg for A velge veien om Naruto, fra Naruto til Gymyo, hvor skolen er, er det ett stopp. men der mAtte jeg vente i eeevigheter, var visst bare en halv time, men det virka som hvertfall en time.
NAr jeg endelig kom meg til skolen skjOnte jeg plutselig ikke noe av hva inger hadde fortalt meg om hvor jeg skulle gA... sA jeg vandret litt rundt og sA dum ut. Og hApet bare sA inderli at jeg bare kunne mOtt pA tomoya eller no.
til slutt fant jeg international student lounge. Der var det en dame som heldigvis kunne fOlge meg^.^;; og rett etter at jeg fant denne damen gAr jeg rett pA Tomoya >.<
Han var heldigvis ikke skummel, som jeg hadde vaert redd for^^; jeg ble bare glad for A se et kjent fjes.

etter A ha skrevet under pA noen greier kunne jeg endelig dra til leiligheten:D
den var pA den siden av togane jeg aldri har vaert. men ganske naerne stasjonen.
Men leiligheten er ganske stor, jeg elsker den. skulle bare hatt et eksttra bord.

Denne natta sov jeg dArlig hadde den tynneste puta jeg har sett og madrassen er hard som stein.

de neste dagene gikk ut pA MYE gAing rundtomkring. torsdagen dro vi til city hall og registrerte oss. etter dette kunne vi endelig skaffe mobil:D ...trodde vi.
vi trengte et ekstra papir, men det var ganske lett A fikse^o^ SA det ble mobil, min er lilla, ganske sOt men vil blinge den fordi det er andre som har lik:(
var ikke sA mange vi kunne velge mellom.

degen etter altsA fredag dro jeg til Tokyo. meg kine og marianne... det gikk ikke sA bra som jeg hadde hApet, det ble mye surr, men litt gOy ogsA. fant faktisk veien da^.^
dro fOrst til akihabara for A skaffe adapter, og vi fant:DD
SA harajuku hvor, en rask skohunt sA fOlte jeg meg ferdig, fOlte meg litt stressa. kjOpte et parr sko som viste seg og ikke passe sA bra og en sOt T-skjorte med en malt ulv pA.
Mens vi var der mOtte vi tre stykker i klassen vAr, som vi trodde var i kyotoXD det var koselig A se dem:)
etter leeenge, surret hvor vi ikke kunne fA tak i marianne kunne vi endelig dra til shibuya.
I shibya klarte jeg sA klart A guide oss i totalt gal retning og vi var lost. det var slitsom og jeg fikk ganske dArlig samvittighet, for det var liksom jeg som skulle vite veien:P men etter mye om og men fant vi starbucks og slappet av en stund.
SA kom kine pA at hun ville skaffe buisuness cards, og tOff som hun er sA spurte hun den nermeste jenta om hvor en kunne skaffe det, men hun visste det ikke. SA da tenkte hun en buisnessmann, det er det jeg trenger:D sA hun gikk bort til den fOrste beste og alt endte med at han var sA supergrei at han viste oss veien til et sted det kunne kjOpes<3 elsker japanere de er sA hjelpsomme<3
etterpA var det cd-shopping kjOpte cd-er for over 8000yenDX
men jeg fant ajisai og gollbetty, kjOpte ogsA en On ok Rock cd og en radwimps cd som jeg eeelsker, cd-en heter radwimps 2. den er LOv.

etterpA gikk turen hjem og vi klarte og bruke nesten 3 timer hjem.... fra shibuya til tokyo til soga til Oami sA til togane...pyu


LOrdag husker jeg ikke sA mye av..
men PA SOndag gikk jeg alene til cainz og kjOpte helfigursspeil, til cainz er det minimum en time hver vei. det var skikkeilg slit, men det var vert det har en sOt pynte seg krok nA.
etterpA gikk jeg rundt pA sunpia(lokale kjOpesenteret) for A finne sko, fant bare ett par som var fete men de kosta 7000yen...
sA endt opp med A fOkke til foten min ganske heftig, nA kan jeg ikke gA normalt.
SA I dag kjOpte jeg de skoa jeg, og de er SA verdt det, de er digge og kule:D
FOr det hadde vi placement testen i dag og en tour pA skolen. liker selve skolen veldig godt. alt er sA fint, men gleder meg til det er flere elever der;p

sA da var bloggen oppdatert:D I morgen tror jeg vi fAr passord og kan bruke data pA skolen yey!!

2 kommentarer:

  1. ...Bruker du en TIME til cainz??!?? Hvor i byen er det du bor egentlig????

    Det er forresten en ganske stor butikk som selger masse billige klær i retning av McDonalds (hvis det sier deg noe..)
    Jeg husker ikke HELT hva den heter.. men den har masse MASSE klær.. Jeg kan prøve å få tegnet opp et kart til deg eller noe..

    Og jeg må si jeg er litt imponert over at dere brukte lang tid på å finne Starbucks i Shibuya.. Gikk dere ut på feil side av stasjonen?

    og Radwimps er ELSK!! Jeg har foreløpig bare én sang av de.. men den er i tillegg ganske fantastisk!

    ...Gawd, jeg vil tilbake igjen.. Nå som jeg leser alle bloggene til folk, og vet hvordan det så ut der.. *sukk*

    Dog, mine planer om å komme til Japan i desember ser ut til å være spolert, siden Elin (som jeg skal bo hos) ikke er i Japan da. Hun drar hjem i jula, og kommer tilbake i Januar.. så mulig jeg kommer ned da i stedet..

    Men du er der jo til første februar, så da går det vel greit?

    SvarSlett
  2. Du møtte Tommen min! Misunneliiiig!
    Jeg har også Radwimps 2 XD
    Sorry at forklaringa mi ikke var så veldig bra...

    SvarSlett