mandag 21. september 2009

PA eventyr i Chiba

hmmm, hva har skjedd siden sist tro... vel har hatt en "ordentlig" skoledag, med timer og laerere. vi er i et klasserom som er alt sor stort for vi er bare 12 i klassen. klassen vAr ble nemelig delt inn i 2, A og B hvor A er litt mer avansert en B. jeg havna heldigvis i B, antagelig mest fordi jeg ikke gjetta pA noe:p
I den fORste timen hadde vi en liten damelaerer jeg ikke husker hva het, men hun var ikke skummel, og hun snakker ganske tydelig. helt fOrst i timen hadde vi en spOrreundersOkelse, noe jeg ikke takler, sA selv om vi kunne skrive pA engelsk skrev jeg nesten ikke noe:p

etter det skulle vi presantere oss, det gikk ganske greit.

I neste time var det fOrste fjeset vi sA, Akiko, som var hjelpelaerer for oss fOrste semester pA UIO, sA vi ble superglade. Men vi skulle sA klart ha en laerer i tilleg, han skjOnte jeg mye mindra av hva sa...:( men denne timen var ikke sA vanskelig, var bare en del info og nok en introduksjon.

Dagen etter, altsA lOrdag dro jeg og kine til Chiba. uten egentlig noe mAl. vi vandra rundt en god stund, fOr vi spurte en jente om hva som hvar interessant A se i chiba. hun pekte vei mot en park. men det var ikke sA spennende med park, men vi sA et veldig fint bygg som sA ut til A ligge i nerheten. NAr vi kom frem til bygget, var det ogsA en fin park der, vi vandret litt i parken fOr vi gikk inn i bygget. der mAtte vi kjOpe billett, det kosten 60yen som er ca.4kr, vi betalte og fant da ut at dette var chiba folk museuonXD
vi gikk opp til toppen og fikk en ganske fin utsikt over chiba.

pA veien tilbake sA jeg etter donki, som er en stoor butikk over flere etager med masse forskjellige ting. tenkte pA A kjOpe et lite bord der,men fant det ikke.


skulle Onske jeg kunne poste bilder men jeg fAr ikke bildene inn pA datan, det er ganske kipt... har mista kablen og minnekorte passer ikke inn i minnekortlesern pA datan min:( SA vet ikke hvordan jeg skal LOse det dumme problemet

2 kommentarer:

  1. Hmm, lurer på om det er det samme som Chiba Castle som vi var i en gang. Var det en stor hvit bygning?
    I så fall så er Donki laaangt i motsatt retning XD
    Wow, dere fikk delt opp klassen. Det er første gangen.

    SvarSlett
  2. ja, det var en stor hvit bygning pA toppen av en bakke.
    det er bra jeg ikke olette etter donki da, jeg bare holdt Oynene oppe:p

    SvarSlett